Reklam dünyasının vazgeçilmez unsurlarından biri ürün ve hizmetlerinizin
tanıtımını yapabilmektir. Tanıtım ve reklam birbirinden ayrı düşünülemeyecek
kadar iç içe geçmiş unsurlar olmanın yanı sıra, ürünün daha çok kişiye
tanıtılması için önemlidir. Tanıtım ve reklam bir firmanın hizmetlerinin
karşılığını alabilmesi için yapılır.
Tanıtım
Bir firmanın ürettiği ürün ve hizmetlerin özelliklerinin anlatılması için
yapılmaktadır. Ortaya konan ürünün reklam faaliyetlerinin yanı sıra birde
tanıtım maddelerinin yerine getirilmesi gerekir. Ancak ürün tanınmıyorsa ürün
ile ilgili tanıtım çalışmalarının yerine getirilmesi mümkün olmaz. Firmanın
ürün ve hizmetlerinin kurumsal çalışmasının yapılabilmesi için ürünün tanıtımının
yapılmış olması gerekir.
İnsanları kendi rızaları ile bir davranış, ürün veya hizmetin satın alınmasına
ikna etme çalışmalarının tümü reklamcılık faaliyetlerinin içerisine girer.
Reklamcılık faaliyetlerinin içerisinde yer alan tanıtım da markanın pazarda
alıcı bulmasını sağlamak olarak değerlendirilir. Teknolojinin gelişmesi ile
beraber, tanıtım faaliyetleri boyut değiştirmiş ve hızla yayılan ürünlerin
reklamı kolay yapılır hale gelmiştir.
İletişim araçlarından yararlanılarak veya sosyal medya üzerinden yapılan
tanıtım faaliyetlerinin, her geçen gün birden fazla kişiye ulaşması tanıtım
faaliyetlerinin başarı ile sonuçlandığının göstergesidir. Günümüzde markaların
tanıtım faaliyetlerinin yapılması fuar ve organizasyonlar ile desteklenir. Her
türlü fuarcılık içerisinde yer alan ürünler, tanıtım ile ilgili faaliyetlerin
sonlanması için var olan markalardır. Ürün, hizmet, mal veya kalitenin
tanıtımının yapılması için reklam ajansları ile çalışmak gerekir. Bir ajans
firma ile ilgili tüm kurumsal çalışmaları gerçekleştirerek markanın tanıtımının
yapılması konusunda etkin rol oynayacaktır.
Pazarlama ve reklam uzmanlarının yaptıkları fikir ve araştırmalar sonucunda
ürünlerin kullanılmaya başlaması ile reklam faaliyetlerinin yapılarak tanıtım
işlemlerinin hızlanması etkili bulunmuştur. Bir ürün veya fikrin satışında
tanıtım ve reklamcılık faaliyetlerinin önemli olması kadar, çalışılan
ajansların da etkin olması önemlidir.