TİKTOK, son zamanlar en trend sosyal medya platformlarından
biridir. Bu platformda eğlence amaçlı çekilip atılan videoların haricinde
bilgilendirici içeriklerde paylaşılmaktadır. Hedef kitlesi genellikle
gençlerdir. Markalarınıza uygun reklam kampanyalarını Tiktok üzerinden vererek
markanızı ya da ürününüzü tanıtabilirsiniz.
Tiktok’ta nasıl reklam verilir gelin inceleyelim;
Tiktok’ta öncelikle reklam verebilmek için hesabınızın
reklam hesabı olması gerekmektedir. Daha sonra reklam hesabında kampanya bölümüne
gelindikten sonra seçilen kampanyaya uygun isim belirlenir ve hedeflemeler
oluşturulur. Kampanyaya her platformda olduğu gibi bir bütçe belirlenmesi
gerekir. Bütçenin minimum 500 dolar olması gerekmektedir.
Bütçe de belirlendikten sonra detaylı olarak hedef kitle
seçimi yapılması gerekir. Bunlar, yaş, kilo, cinsiyet ve ilgilendikleri alan
gibi birçok farklı kriterdir. Daha sonra da reklamın hangi gün yayınlanacağını
ve ne kadar süre aktif olacağı belirlenir. Yayınlanacak olan reklamların hangi
boyutta ve yatay mı dikey mi ya da kare şeklinde mi olacağını da belirledikten
sonra reklam yayına geçmiş olur.
Diğer sosyal medya platformlarından farkı hedef kitlesinin
daha çok gençlere hitap etmesi ve minimum reklam bütçesinin en az 500 dolar
olması gerektiğidir. Bu özellikleri ile birlikte herkesin reklam vereceği ya da
verebileceği bir yer olmaktan çıkmıştır.