Teknolojinin ilerlemesi ile birlikte her geçen gün sosyal medya da yeni bir özellik karşımıza çıkmaktadır. Bu özelliklerden biri de İnstagramda ki Reels özelliğidir.
Sosyal medya da en çok kullanılan platformlardan biri olan İnstagram
yeni güncellemeleri ile birlikte daha da yaygın ve popüler hale gelmiştir.
Özellikle markaların keşfete çıkmak için stratejik planlamalar yaparak
kullandıkları reels özelliği etkin bir biçimde markanızın tanınmasına vesile
olabilmektedir.
Reels özelliği TikTok uygulaması ile benzer özellikler
taşımaktadır. Özellikle atılacak olan gönderinin boyutu ve süresi TikTok ile
aynıdır. Bunun haricinde dikkat çekmek için farklı içerikler kullanmak ve özgün
olmak şarttır. Örneğin bir TikTok’ta paylaştığınız gönderinin aynısını Reelste
paylaşmaktan ziyade daha farklı ve özgün bir içerik oluşturarak paylaşmak öne
çıkmanızı kolaylaştıracaktır.
İnstagramda keşfete çıkabilmek için öncelikle hesabınızın
herkese açık olması gerekmektedir. Bu sayede İnstagramdaki keşfet kısmında
paylaştığınız içerik daha fazla görüntülenecektir. Bunun haricinde İnstagramda Reels
videosu çekmek için sağ üstte bulunan artı işaretine tıklayıp açılan
kameralardan Reels seçeneğini bulmalı ve içeriğinizi oluşturmaya
başlamalısınız. Reels videonuzu oradan düzenleyebileceğiniz gibi farklı video
edit programları ile de düzenleyip doğrudan paylaşabilirsiniz.
Reels videosu çekerken kullanacağınız müzikleri Reelsinizi
düzenlerken paylaşmadan önce seçebilir ve videonuzun içeriğine en uygun müziği
videonuza koyabilirsiniz. İnstagram’ın kendi içerisinde bulunan Reels
videolarında düzenleme aracı olarak 5 farklı kısım karşımıza çıkmaktadır.
Bunlardan ilki hız, ikincisi zamanlayıcı, üçüncüsü ses, dördüncüsü hizalama ve
son kısımda AR efektleridir. Buradan videonuzu hazırlarken çeşitli düzenlemeler
yapabilir ve daha sonrasında paylaşabilirsiniz.
Bu özellik ile markanızın bilinirliğini arttırabilir ve daha
kolay öne çıkabilirsiniz.