Mağaza özelliği adından da anlaşıldığı üzere paylaşılan
gönderilere ve hikayelere ürünler ekleyerek bunların web sitesi üzerinden
yönlendirilmesi ile satış sağlayan bir özelliktir. Bu sayede hedef kitlelere
doğrudan ulaşmak mümkün olmaktadır.
Eğer bir e-ticaret siteniz varsa mağaza özelliğini aktifleştirirseniz
satışlarınızı bu sayede arttırabilirsiniz. Mağaza oluşturabilmek için öncelikle
instagramda hesabınızın işletme hesabı olması gerekmektedir. Daha sonra ise
bilgisayar üzerinden hesabınızın ayarlar kısmına giriş yaparak mağazanı oluştur
seçeneğine tıklayarak mağazanızı oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Mağaza özelliğini kullanabilmek için tüm detayları yaptıktan
sonra bir sözleşme onaylamalı ve daha sonra da mağazanızın
aktifleştirilebilmesi için İnstagramdan onay beklemelisiniz. İnstagram genellikle
1-2 haftaya onaylamaktadır.
Mağaza açmak için önemli olan unsurlar ise,
·
Facebook ve instagram hesaplarınızın birbirine
bağlanmış olması,
·
Facebook Business menager hesabınızın olması,
·
E-ticaret sitenizin olması,
·
İşletme hesabınızın olması gerekmektedir.
İnstagramda mağaza özelliğini kullanmak ürünlerinizin daha
fazla kişiye ulaşmasına ve daha erişebilir olmasına sebep olacaktır. Bu sayede
hedef kitleye en doğru şekilde aradığı ürünler ulaştırılıp satış
gerçekleştirilebilecektir.
Mağaza hesabını aktif olarak kullanan Trendyol’un hesabını
incelerseniz attığı tüm postlarda ürün yerleştirmesi yaparak nasıl daha kolay
satış yapabildiğini göreceksiniz. Ayrıca bir ürün paylaşıldığında altına
fiyatını yazmak yerine direk olarak ürünün üzerine tıkladığınızda fiyatı
gözükecek ve daha kolay bir satış platformu olarak sitenize aktif müşteri
gelmesi sağlanacaktır.