SEM yani arama motoru reklamcılığı, arama motorunda reklam
vererek sitenizin trafik akışını sağlamaktadır. Bir nevi arama motoru
pazarlamacılığıdır.
SEM, Google Yandex ve Bingo gibi arama motorlarında ücretli
olarak hedef kitle belirlemesine yönelik bir reklam vermenizi sağlar. Bu sayede
arama motorlarında öne çıkarak sitenize daha fazla erişim sağlanır.
SEO ile SEM’in arasındaki farklardan bahsetmek gerekirse en
belirgin farkı SEO’nun daha uzun vadede geri dönüşlerinin olmasıdır. SEM
pazarlaması ile reklamı başlattığınız anda geri dönüşler almaya başlamış
olursunuz. Ancak doğru bir pazarlama stratejisi SEO ile SEM’i bir arada
götürmektir. Çünkü sitenize gerekli olan trafik akışı sağlanmadan SEO’nun her
zaman tek başına çok büyük getirileri olmaz.
SEO ile SEM arasındaki farklardan bir diğeri ise maliyettir.
SEO’nun herhangi bir maliyeti olmamasına karşın SEM pazarlamasının ücretli
olduğu apaçık bellidir. Bu sebeple herhangi bir bütçeye gerek olmadan SEO
pazarlaması yapmak mümkün. Ancak SEO pazarlamasında üstte de anlattığım gibi
kısa vadede sonuç almak zordur. Ayrıca SEM pazarlamasında bütçe ne kadar iyi
ise o kadar kalıcı bir yer elde edilirken SEO da bütçeye gerek olmadan uzun
vadede kalıcı geri dönüşler almak mümkün olacaktır.
İki pazarlama yöntemi karşılaştırıldığında kısaca ortaya
çıkan sonuç ise kısa vadede bir geri dönüş almak istiyorsanız SEM, uzun vadede
ancak kalıcı geri dönüşler almak istiyorsanız ise SEO dur.