Y羹kleniyor

SEM NEDİR? SEO İLE ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR?

SEM yani arama motoru reklamcılığı, arama motorunda reklam vererek sitenizin trafik akışını sağlamaktadır. Bir nevi arama motoru pazarlamacılığıdır.

SEM, Google Yandex ve Bingo gibi arama motorlarında ücretli olarak hedef kitle belirlemesine yönelik bir reklam vermenizi sağlar. Bu sayede arama motorlarında öne çıkarak sitenize daha fazla erişim sağlanır.

SEO ile SEM’in arasındaki farklardan bahsetmek gerekirse en belirgin farkı SEO’nun daha uzun vadede geri dönüşlerinin olmasıdır. SEM pazarlaması ile reklamı başlattığınız anda geri dönüşler almaya başlamış olursunuz. Ancak doğru bir pazarlama stratejisi SEO ile SEM’i bir arada götürmektir. Çünkü sitenize gerekli olan trafik akışı sağlanmadan SEO’nun her zaman tek başına çok büyük getirileri olmaz.

SEO ile SEM arasındaki farklardan bir diğeri ise maliyettir. SEO’nun herhangi bir maliyeti olmamasına karşın SEM pazarlamasının ücretli olduğu apaçık bellidir. Bu sebeple herhangi bir bütçeye gerek olmadan SEO pazarlaması yapmak mümkün. Ancak SEO pazarlamasında üstte de anlattığım gibi kısa vadede sonuç almak zordur. Ayrıca SEM pazarlamasında bütçe ne kadar iyi ise o kadar kalıcı bir yer elde edilirken SEO da bütçeye gerek olmadan uzun vadede kalıcı geri dönüşler almak mümkün olacaktır.

İki pazarlama yöntemi karşılaştırıldığında kısaca ortaya çıkan sonuç ise kısa vadede bir geri dönüş almak istiyorsanız SEM, uzun vadede ancak kalıcı geri dönüşler almak istiyorsanız ise SEO dur. 


SİZİN İÇİN ÖNERİLEN HABERLER