Günümüzün en önemli mesleklerinden biri reklamcılıktır. Reklam var olan
işinizin daha üst seviyeye taşınması ve markanızın herkes tarafından tanınması
için oldukça önemlidir. Son zamanların gözde mesleklerinden biri olan
reklamcılık da neden reklamcılık yapılmalı sorusunun basit ama oldukça etkili
cevapları vardır. Reklamcılık faaliyetlerinin en önemli aşamalarından biri
hedef kitlenizin sizi daha iyi tanımasıdır. Reklamcılık faaliyetleri ile
beraber tüketicinizin aklında kalmanız konusunda garanti verilebilir.
Reklamcılık
Tüketicinin değişen istek ve beklentileri karşısında her geçen gün reklamcılık
faaliyetleri de değişmektedir. Günümüzde reklam faaliyetleri mal ve
hizmetlerin, satış ve karlılık oranını arttırmak için çeşitli neden ve yollarla
yapılmaktadır.
Neden reklamcılık sorusunun cevapları arasında en önemlileri şunlardır;
hizmeti yapılacak ürün hakkında bilgi vermek,
hizmeti yapılan ve yapılacak olan ürünlerin marka haline gelmesini sağlamak
mal üzerinde tüketicinin düşünce kalitesini güçlendirmek
satışı yapılan veya yapılacak olan ürünün kalitesinin herkes tarafından
tanınmasını sağlamak
ürünün pazarının belirli bir bölümü üzerinde farkındalık oluşturmak
malın müşterinin ihtiyaçlarına cevap vereceğinin bilgisinin verilmesi adına
reklamcılık faaliyetleri yapılmaktadır.
Bir markanın satış ve pazarlamasının olması reklam faaliyetleri ile bir arada
yürür. Reklam faaliyetlerinin olmadığı bir satış süreci işe yaramayacak,
pazarlama sürecinden olumlu bir sonuç alınmayacaktır. Satış ve pazarlama
alanındaki faaliyetlerde en önemli reklam yapma nedenleri şunlardır;
tüketicinin dikkatini öncelikle işletmenin varlığına çekmek
hedeflenir. Tüketicinin işletmeyi tanıması oldukça önemlidir.
tüketicilerin işletmenin ürettiği mal ve
hizmetleri bir kez denemesini sağlamak reklamcılık faaliyetlerinin en önemli
amacıdır. Ürün kaliteliyse bir kere denen ürün müşteri tarafından vazgeçilmez
hale gelecektir.
ürünün satışını tüketici işletme ile
tanışmadan sağlamak. İşletme ile tanışmadan satılan ürün reklamcılık
faaliyetleri başarılı tamamlanmış bir üründür.
satış ve pazarlamada en önemli reklamcılık unsuru tüketici üzerinde güven
duygusu yaratmaktır. Tüketici markaya ve ürüne güvenmelidir.
Gelişmeye ve artan rekabete ayak uydurulduğunu tüketiciye duyurmak marka için
oldukça önemlidir. Çağın gerisinde kalan bir marka tüketici tarafından tercih
edilmeyecektir.