Y羹kleniyor

NEDEN REKLAMCILIK?


Günümüzün en önemli mesleklerinden biri reklamcılıktır. Reklam var olan işinizin daha üst seviyeye taşınması ve markanızın herkes tarafından tanınması için oldukça önemlidir. Son zamanların gözde mesleklerinden biri olan reklamcılık da neden reklamcılık yapılmalı sorusunun basit ama oldukça etkili cevapları vardır. Reklamcılık faaliyetlerinin en önemli aşamalarından biri hedef kitlenizin sizi daha iyi tanımasıdır. Reklamcılık faaliyetleri ile beraber tüketicinizin aklında kalmanız konusunda garanti verilebilir.

Reklamcılık
Tüketicinin değişen istek ve beklentileri karşısında her geçen gün reklamcılık faaliyetleri de değişmektedir. Günümüzde reklam faaliyetleri mal ve hizmetlerin, satış ve karlılık oranını arttırmak için çeşitli neden ve yollarla yapılmaktadır.

Neden reklamcılık sorusunun cevapları arasında en önemlileri şunlardır;
hizmeti yapılacak ürün hakkında bilgi vermek,
hizmeti yapılan ve yapılacak olan ürünlerin marka haline gelmesini sağlamak
mal üzerinde tüketicinin düşünce kalitesini güçlendirmek
satışı yapılan veya yapılacak olan ürünün kalitesinin herkes tarafından tanınmasını sağlamak
ürünün pazarının belirli bir bölümü üzerinde farkındalık oluşturmak
malın müşterinin ihtiyaçlarına cevap vereceğinin bilgisinin verilmesi adına reklamcılık faaliyetleri yapılmaktadır.

Bir markanın satış ve pazarlamasının olması reklam faaliyetleri ile bir arada yürür. Reklam faaliyetlerinin olmadığı bir satış süreci işe yaramayacak, pazarlama sürecinden olumlu bir sonuç alınmayacaktır. Satış ve pazarlama alanındaki faaliyetlerde en önemli reklam yapma nedenleri şunlardır;

tüketicinin dikkatini öncelikle işletmenin varlığına çekmek hedeflenir. Tüketicinin işletmeyi tanıması oldukça önemlidir.
 tüketicilerin işletmenin ürettiği mal ve hizmetleri bir kez denemesini sağlamak reklamcılık faaliyetlerinin en önemli amacıdır. Ürün kaliteliyse bir kere denen ürün müşteri tarafından vazgeçilmez hale gelecektir.
 ürünün satışını tüketici işletme ile tanışmadan sağlamak. İşletme ile tanışmadan satılan ürün reklamcılık faaliyetleri başarılı tamamlanmış bir üründür.
satış ve pazarlamada en önemli reklamcılık unsuru tüketici üzerinde güven duygusu yaratmaktır. Tüketici markaya ve ürüne güvenmelidir.
Gelişmeye ve artan rekabete ayak uydurulduğunu tüketiciye duyurmak marka için oldukça önemlidir. Çağın gerisinde kalan bir marka tüketici tarafından tercih edilmeyecektir.



SİZİN İÇİN ÖNERİLEN HABERLER