Y羹kleniyor

MARKA YÖNETİMİ NEDEN ÖNEMLİ?


Piyasada rakiplerinizden daha kolay ayrılmayı ve sizin hizmet veya mallarınızın tercih edilmesini istiyorsanız marka yönetimine önem vermen gerekir. Bir hizmetin piyasada istediği ve beklediği değeri görebilmesi için önemli olan marka yönetimi, bir hizmetin anlaşılması ve kalıcı olmasını sağlamak için önemlidir. Marka yönetimi neden önemlidir ve marka yönetimi hakkında merak edilenler, marka yönetimine oldukça önem veren World Ajans tarafından cevap buluyor.

Marka
Bir işletmenin mal veya hizmetlerinin, bir başka işletmenin mal veya hizmetlerinden ayrılması için tasarlanmış, çoğaltılabilen çizim ve simgelerin hepsi markadır. Bir işletmenin logosu, afişi, sloganı işletmenin verdiği hizmetin markasıdır. Çok zorunlu bir durum olmadığı sürece işletme marka unsurlarını değiştirmemelidir. Marka için önemli olan piyasada uzun süre aynı unsurlar kalmaktadır. Aksi takdirde işletmenin hatırlanma oranı en aza inecektir.

Marka Yönetimi
İşletmenin marka ile ilgili hedeflerine ulaşabilmesi için, oluşturulan pazarlama faaliyetlerinin hayata geçirilmesi sürecinde yapılanlar marka yönetimi olarak adlandırılır. Marka yönetiminin iyi olması işletmenin hatırlanma oranı ve akılda kalıcı işlere imza atabilmesi için önemlidir. Marka yönetimi, tüketicinin zihninde işletme ve markanın nasıl algılanacağının belirlenmesidir. Zihinlerde markanın adı geçtiğinde akla gelecek olan unsur olumlu olmalıdır ve bu olumlu olma durumu ancak marka yönetimi ile gerçekleştirilebilir. Marka denilen unsur da işletmenin verdiği hizmetle ulaşmak istediği noktadır. İyi bir marka yönetimi ile marka çok iyi noktalara ulaşmak mümkün olacaktır.

Marka Yönetiminde;

Marka adı, markanın vereceği mesajla uygun olmalıdır.
İşletmeniz ve markanız ile ilgili rakiplerinizin neler yaptığını izlemeli ve onlardan bir adım önde olmaya dikkat etmelisiniz.
Markanızı rakiplerinizden ayıran noktaları sıklıkla belirtmelisiniz
Pazarlama tekniklerini çok iyi bilmeli ve uygulamalısınız
Her türlü sosyal mecrada markanız ile ilgili aynı izlenimi vermelisiniz
Markanız ile vereceğiniz mesaj net ve açık olmalı, kolay anlaşılmalı.
Markanız için konumlandırmayı iyi yapmalısınız
Markanızın müşterilerinin ne beklentide olduğunu iyi bilmelisiniz.
Markanızın müşteri gözünde yarattığı izlenime uygun bir fiyatlandırma yapmaya özen göstermelisiniz.

Marka yönetimi neden önemli diye sormak yerine, markanız ile ilgili çalışmalara biran önce başlamalı ve markanızın kalıcı olmasını sağlamalısınız.


SİZİN İÇİN ÖNERİLEN HABERLER