Piyasada rakiplerinizden daha kolay ayrılmayı ve sizin hizmet veya
mallarınızın tercih edilmesini istiyorsanız marka yönetimine önem vermen
gerekir. Bir hizmetin piyasada istediği ve beklediği değeri görebilmesi için
önemli olan marka yönetimi, bir hizmetin anlaşılması ve kalıcı olmasını
sağlamak için önemlidir. Marka yönetimi neden önemlidir ve marka yönetimi
hakkında merak edilenler, marka yönetimine oldukça önem veren World Ajans
tarafından cevap buluyor.
Marka
Bir işletmenin mal veya hizmetlerinin, bir başka işletmenin mal veya
hizmetlerinden ayrılması için tasarlanmış, çoğaltılabilen çizim ve simgelerin
hepsi markadır. Bir işletmenin logosu, afişi, sloganı işletmenin verdiği
hizmetin markasıdır. Çok zorunlu bir durum olmadığı sürece işletme marka unsurlarını
değiştirmemelidir. Marka için önemli olan piyasada uzun süre aynı unsurlar
kalmaktadır. Aksi takdirde işletmenin hatırlanma oranı en aza inecektir.
Marka Yönetimi
İşletmenin marka ile ilgili hedeflerine ulaşabilmesi için, oluşturulan
pazarlama faaliyetlerinin hayata geçirilmesi sürecinde yapılanlar marka
yönetimi olarak adlandırılır. Marka yönetiminin iyi olması işletmenin
hatırlanma oranı ve akılda kalıcı işlere imza atabilmesi için önemlidir. Marka
yönetimi, tüketicinin zihninde işletme ve markanın nasıl algılanacağının
belirlenmesidir. Zihinlerde markanın adı geçtiğinde akla gelecek olan unsur
olumlu olmalıdır ve bu olumlu olma durumu ancak marka yönetimi ile
gerçekleştirilebilir. Marka denilen unsur da işletmenin verdiği hizmetle
ulaşmak istediği noktadır. İyi bir marka yönetimi ile marka çok iyi noktalara
ulaşmak mümkün olacaktır.
Marka Yönetiminde;
Marka adı, markanın vereceği mesajla uygun olmalıdır.
İşletmeniz ve markanız ile ilgili rakiplerinizin neler yaptığını izlemeli ve
onlardan bir adım önde olmaya dikkat etmelisiniz.
Markanızı rakiplerinizden ayıran noktaları sıklıkla belirtmelisiniz
Pazarlama tekniklerini çok iyi bilmeli ve uygulamalısınız
Her türlü sosyal mecrada markanız ile ilgili aynı izlenimi vermelisiniz
Markanız ile vereceğiniz mesaj net ve açık olmalı, kolay anlaşılmalı.
Markanız için konumlandırmayı iyi yapmalısınız
Markanızın müşterilerinin ne beklentide olduğunu iyi bilmelisiniz.
Markanızın müşteri gözünde yarattığı izlenime uygun bir fiyatlandırma yapmaya
özen göstermelisiniz.
Marka yönetimi neden önemli diye sormak yerine, markanız ile ilgili çalışmalara
biran önce başlamalı ve markanızın kalıcı olmasını sağlamalısınız.