Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 döneminde bizi en
çok zorlayan şeylerden biride çıkma yasakları oldu. Çıkma yasaklarında
genellikle alışverişlerimizi dijital ortamlardan yapmaktayız. Bu şekilde
dijital pazarlama salgın döneminde herkesin olmazsa olmazı haline gelmiştir.
Dijital pazarlamanın yeri her zaman ayrı olmasına rağmen Covid-19 döneminde tamamıyla
hayatımıza yön vermiştir.
Normal dönemde bir kıyafet alırken denemeden beğenemeyen
insanlar, salgın döneminde zorunlu olarak internet alışverişlerini kullanmak
durumunda kalmışlardır. Bu da üreticiyi daha çok internet satışına yöneltmiştir.
Dijital pazarlama sayesinde gıdadan, tekstil ürünlerine, kıyafetten, teknolojik
eşyalara kadar her şey bir tık ile karşımıza çıkmaktadır.
E-ticaret sitelerinin haricinde sosyal medyayı kullanarak ta
satış yapmak mümkün. Bir dijital pazarlamacı için en önemli şey ürünü tüketiciye
nasıl sunduğunuzdur. Burada da grafik tasarımdan, reklam vermeye kadar birçok
faktör karşımıza çıkıyor. Grafik tasarım konusu ürününüzü nasıl sunduğunuzla
ilgilidir. İyi bir tasarım ürününüzün daha hoş gözükmesini sağlayabilir. Reklam
ise markanızı ve ürününüzü öne çıkarma konusunda oldukça önemlidir. Bu açıdan
tasarım ile reklam dijital pazarlamanın ayrılmaz bir parçası demek mümkün.
E-ticaret kampanya ve indirim dönemleri yakalanırsa tüketici
için hem paradan hem de zamandan tasarruftur. İstenilen ihtiyaç kısa süre
içerisinde karşılanabildiği için zaman problemi olanlar içinde karşı konulamaz
bir durumdur. Birde üzerine Covid süreci eklenince tüketicilerin neredeyse çoğu
internet alışverişi ile ihtiyaçlarını karşılamıştır.
Reklamın dijital pazarlamada öneminden bahsetmişken örnek
olarak gıda ürünlerini evimize kadar getiren marketlerden bahsedelim. Yaptıkları
reklam ve kampanyalarıyla tüketiciyi buluşturmuş ve özellikle evden
çıkamadığımız Covid sürecinde tüm ihtiyaçlarımıza kısa süre içerisinde çare
bulmuşlardır.
E-ticaretin artması ile beraber özellikle içinde bulunduğumuz
Covid-19 döneminde kargoculara oldukça fazla iş düşmüştür. Çıkma yasağı vs.
olmadan gece gündüz çalışan kuryeler sayesinde aldığımız ürünler hızlı bir şekilde
kapımıza kadar gelmektedir.
Dijital pazarlama için bir diğer can alıcı nokta ise
tüketiciyi cezbeden kampanyalardır. Birçok tüketici ihtiyacı olsa dahi
özellikle kampanya zamanları ve indirim günlerinde alışveriş yapmayı tercih
etmektedir. Bu durumda dijital pazarlamacı kreatif düşünmeli ve insanlara hitap
edebilmelidir.