Y羹kleniyor

COVİD-19 DÖNEMİNDE DİJİTAL PAZARLAMA ve E-TİCARET


Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 döneminde bizi en çok zorlayan şeylerden biride çıkma yasakları oldu. Çıkma yasaklarında genellikle alışverişlerimizi dijital ortamlardan yapmaktayız. Bu şekilde dijital pazarlama salgın döneminde herkesin olmazsa olmazı haline gelmiştir. Dijital pazarlamanın yeri her zaman ayrı olmasına rağmen Covid-19 döneminde tamamıyla hayatımıza yön vermiştir.

Normal dönemde bir kıyafet alırken denemeden beğenemeyen insanlar, salgın döneminde zorunlu olarak internet alışverişlerini kullanmak durumunda kalmışlardır. Bu da üreticiyi daha çok internet satışına yöneltmiştir. Dijital pazarlama sayesinde gıdadan, tekstil ürünlerine, kıyafetten, teknolojik eşyalara kadar her şey bir tık ile karşımıza çıkmaktadır.

E-ticaret sitelerinin haricinde sosyal medyayı kullanarak ta satış yapmak mümkün. Bir dijital pazarlamacı için en önemli şey ürünü tüketiciye nasıl sunduğunuzdur. Burada da grafik tasarımdan, reklam vermeye kadar birçok faktör karşımıza çıkıyor. Grafik tasarım konusu ürününüzü nasıl sunduğunuzla ilgilidir. İyi bir tasarım ürününüzün daha hoş gözükmesini sağlayabilir. Reklam ise markanızı ve ürününüzü öne çıkarma konusunda oldukça önemlidir. Bu açıdan tasarım ile reklam dijital pazarlamanın ayrılmaz bir parçası demek mümkün.

E-ticaret kampanya ve indirim dönemleri yakalanırsa tüketici için hem paradan hem de zamandan tasarruftur. İstenilen ihtiyaç kısa süre içerisinde karşılanabildiği için zaman problemi olanlar içinde karşı konulamaz bir durumdur. Birde üzerine Covid süreci eklenince tüketicilerin neredeyse çoğu internet alışverişi ile ihtiyaçlarını karşılamıştır.

Reklamın dijital pazarlamada öneminden bahsetmişken örnek olarak gıda ürünlerini evimize kadar getiren marketlerden bahsedelim. Yaptıkları reklam ve kampanyalarıyla tüketiciyi buluşturmuş ve özellikle evden çıkamadığımız Covid sürecinde tüm ihtiyaçlarımıza kısa süre içerisinde çare bulmuşlardır.

E-ticaretin artması ile beraber özellikle içinde bulunduğumuz Covid-19 döneminde kargoculara oldukça fazla iş düşmüştür. Çıkma yasağı vs. olmadan gece gündüz çalışan kuryeler sayesinde aldığımız ürünler hızlı bir şekilde kapımıza kadar gelmektedir.

Dijital pazarlama için bir diğer can alıcı nokta ise tüketiciyi cezbeden kampanyalardır. Birçok tüketici ihtiyacı olsa dahi özellikle kampanya zamanları ve indirim günlerinde alışveriş yapmayı tercih etmektedir. Bu durumda dijital pazarlamacı kreatif düşünmeli ve insanlara hitap edebilmelidir.


SİZİN İÇİN ÖNERİLEN HABERLER