Sosyal medya yönetimi kolay sanılsa da o kadar kolay bir iş
değildir. Çünkü kriz anında nasıl bir cevap verdiğiniz markanın imajı için
oldukça önemlidir.
Sosyal medyada oluşacak herhangi bir kriz anında sosyal
medya yöneten kişilerin bu kriz anını nasıl kullanacağı çok önemlidir. Çünkü
markanın stratejisi ve imajı bu kriz anında yerle bir olabilir. Bu sebeple
önceden bir kriz anı planlaması oluşturabilir ve olası durumda bunu harekete
geçirebilirsiniz.
Dijital pazarlama ortamlarında bazen çok fazla hesap
kullanılmakta ve bu hesapların birbirine karışması olası bir durumdur.
Yanlışlıkla atılacak olan bir post ya da hikaye çok farklı bir duruma sebep
olabilir. Markanızın konumu ve stratejisine uygun olmayan bir paylaşım kötü bir
izlenim almanıza ve daha da kötüsü müşterilerinizin azalmasına kadar gidebilir.
Kriz yönetimi yapmak için öncelikle planlama yapmalısınız.
Eğer kurumsal bir firma iseniz olası durumda özür mesajı yayınlamanız
gerekebilir. Bunun planını ve hazırlığını önceden yaparsanız öyle bir durumda
hızlıca takipçilerinizden özür dileyebilir ve konuyu çok uzatmadan kriz
yönetimini sağlayabilirsiniz.
Kriz yönetiminde samimi bir dil kullanmayı unutmayın.
Markanızın kimliğini oluşturacak olan samimi dil ile takipçilerinizin aklındaki
soruları yanıtlarsanız daha kolay anlaşılabilirsiniz. Kopyala yapıştır cevaplar
kimseyi tatmin etmez.
Daha önce yaşanılan bir krizden sonra geri dönüşlerinizi
değerlendirmeli ve ona göre bir planlama yapmalısınız. Yaşanılan krizden sonra
nasıl geri dönüşler aldığınız bundan sonraki davranış biçiminizden olası kriz
ortamında nasıl davranmanız gerektiğine kadar birçok bilgiyi size sunmuş
olacaktır.