Y羹kleniyor

SOSYAL MEDYA KRİZ YÖNETİMİ NASIL YAPILIR?

Sosyal medya yönetimi kolay sanılsa da o kadar kolay bir iş değildir. Çünkü kriz anında nasıl bir cevap verdiğiniz markanın imajı için oldukça önemlidir.

Sosyal medyada oluşacak herhangi bir kriz anında sosyal medya yöneten kişilerin bu kriz anını nasıl kullanacağı çok önemlidir. Çünkü markanın stratejisi ve imajı bu kriz anında yerle bir olabilir. Bu sebeple önceden bir kriz anı planlaması oluşturabilir ve olası durumda bunu harekete geçirebilirsiniz.

Dijital pazarlama ortamlarında bazen çok fazla hesap kullanılmakta ve bu hesapların birbirine karışması olası bir durumdur. Yanlışlıkla atılacak olan bir post ya da hikaye çok farklı bir duruma sebep olabilir. Markanızın konumu ve stratejisine uygun olmayan bir paylaşım kötü bir izlenim almanıza ve daha da kötüsü müşterilerinizin azalmasına kadar gidebilir.

Kriz yönetimi yapmak için öncelikle planlama yapmalısınız. Eğer kurumsal bir firma iseniz olası durumda özür mesajı yayınlamanız gerekebilir. Bunun planını ve hazırlığını önceden yaparsanız öyle bir durumda hızlıca takipçilerinizden özür dileyebilir ve konuyu çok uzatmadan kriz yönetimini sağlayabilirsiniz.

Kriz yönetiminde samimi bir dil kullanmayı unutmayın. Markanızın kimliğini oluşturacak olan samimi dil ile takipçilerinizin aklındaki soruları yanıtlarsanız daha kolay anlaşılabilirsiniz. Kopyala yapıştır cevaplar kimseyi tatmin etmez.

Daha önce yaşanılan bir krizden sonra geri dönüşlerinizi değerlendirmeli ve ona göre bir planlama yapmalısınız. Yaşanılan krizden sonra nasıl geri dönüşler aldığınız bundan sonraki davranış biçiminizden olası kriz ortamında nasıl davranmanız gerektiğine kadar birçok bilgiyi size sunmuş olacaktır. 


SİZİN İÇİN ÖNERİLEN HABERLER