TikTok video paylaşım sitesi olarak adını söz ettirmekte.
TikTok tan sonra birçok sosyal medya sitesi de TikTok tarzında video
paylaşımları ile gündeme gelmiştir. Markalar içinde TikTok’un önemi çoktur.
Markalar ürünlerini pazarlarken TikTok ile keşfette yerini alabilmekte ve
rakipleri arasından öne çıkabilmektedir.
Daha çok bir eğlence platformu olarak adını duyduğumuz
TikTok’ta bilgilendirici içeriklerden ziyade eğlence amaçlı videolar
çekilmektedir. Bu videolardan bazıları küçük çocuklar tarafından çekilirken
bazen de yaşlı kişiler tarafından kullanılan bir platform haline dönmüştür.
Markalar burayı daha çok marka bilinirliğini arttırmak amacı
ile kullanmalı. Çünkü diğer platformlarda olduğu gibi ürün satın alma eğilimi
yüksek kullanıcılar pek bulunmuyor TikTokta. Eğlence amaçlı giren kişiler
genellikle videoyu izleyip diğer videoya geçiyor. Bu sebeple satın alma eğilimi
diğer sosyal medya hesaplarındaki gibi değildir.
Tiktokta içeriklerinizin hedef kitlenize hitap edici olması
için yeni akım denilen TikTokta ünlenen ve herkesin kullandığı akımları
deneyebilirsiniz. Onun haricinde marka yerleştirmesi yaparak doğal yoldan
reklamda vermiş olabilirsiniz. TikTok’ta video paylaşırken seçeceğiniz müzik ve
video uyumu oldukça önemlidir.
TikTok’ta özellikle takı firmaları yer almakta. Farklı ve
kendilerine özgün içerikleri ile keşfette yerini alan firmalar marka bilinirliğini
arttırarak siparişlerini de olumlu yönde artttırdıkları aşikar. Takı
firmalarının haricinde perdecilere kadar ulaşan geniş markalar TikTok’u ne
kadar seven kadar sevmeyende olsa bir şekilde aktifliklerini sürdürmektedir.
Burada önemli olan iyi bir planlama stratejisi belirleyerek rakipleriniz
içinden kendinizi ayırabilmektir.