Y羹kleniyor

LİNKEDİNDE REKLAM VERMEK

Kurumsallık ve profesyonellik düşünüyorsanız linkedin tam size göre! Linkedin kullanıyorsanız buradan daha fazla kişiye ulaşmak için ise reklam vermeniz gerekmekte. Linkedin de reklam nasıl verilir? Ayrıntıları ve dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? Gelin inceleyelim.

Linkedin üzerinden reklam vermek için öncellikle şirketinize ait bir Linkedin sayfasına sahip olmanız gerekmektedir. Buradan hem daha büyük kitlelere ulaşabilir hem de içerik paylaşarak aktifliğinizi belli edebilirsiniz.

Linkedinde reklam verebilmek için öncelikle Linkedine bağlı kampanya yöneticisi adresine girip bir reklam hesabı oluşturmanız gerekmektedir. Daha sonra tıpkı diğer reklam alanlarında olduğu gibi kampanyanızın amacını belirlemeniz gerekmekte. Bu aşamada marka farkındalığı, değerlendirme kısmı ya da dönüşümlerden birini seçmelisiniz. Marka farkındalığı Facebook reklamlarındaki marka bilinirliği ile hemen hemen aynı anlama gelmektedir.

Kampanyanızın amacını belirledikten sonra her reklam türünde olduğu gibi bir hedef kitle belirlemeniz gerekmektedir. Hedef kitle belirlerken oldukça dikkatli olmalı ve reklamınızın tam olarak kimlere ulaşmasını istiyorsanız ona göre bir seçim yapmalısınız.

Hedef kitle seçiminden sonra reklam modeli belirlemeniz gerekir. Linkedin de reklam modelleri 4 e ayrılır. Bu modeller, sponsorlu içerik reklamları, metin reklamları, mesaj reklamları ve dinamik reklamlardır. Sponsorlu içerik reklamlarında ana sayfada akışta görülen, ilgili metin ve görsel içeriklerle zenginleştirilmiş reklamlardır.

Metin reklamları ise akışta görülmesinin haricinde profil, şirket sayfalarının üstünde ya da yanlarında da gözükebilir. Bu sayede marka bilinirliğiniz daha kolay bir şekilde artabilir. Ancak bu reklam türü metin şeklinde olacağından eğer görsel bir reklam ile şirketlere ulaşmak istiyorsanız sponsorlu içerik reklamları daha uygun olabilir.

Dinamik reklam çeşidi ise tamamen kişileştirilmiş bir reklam çeşididir. Şablonlar aracılığı ile vermek istediğiniz mesajı verebilir tıpkı bir internet sitesinde reklam veriyor gibi istediğiniz alandan hedef kitlenizin karşısına çıkabilirsiniz.

Linkedinde reklam vermek kurumsal kişi ya da şirketlere ulaşmak için oldukça etkili bir alandır. Ancak reklam maliyetleri de buna bağlı olarak diğer reklam alanlarından yüksektir. Göz önünde bulundurulması gereken bir gerçek ise belirlenen hedef kitleye daha etkin şekilde ulaşabilmek mümkündür. 


SİZİN İÇİN ÖNERİLEN HABERLER