Kurumsallık ve profesyonellik düşünüyorsanız linkedin tam
size göre! Linkedin kullanıyorsanız buradan daha fazla kişiye ulaşmak için ise
reklam vermeniz gerekmekte. Linkedin de reklam nasıl verilir? Ayrıntıları ve
dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? Gelin inceleyelim.
Linkedin üzerinden reklam vermek için öncellikle şirketinize
ait bir Linkedin sayfasına sahip olmanız gerekmektedir. Buradan hem daha büyük
kitlelere ulaşabilir hem de içerik paylaşarak aktifliğinizi belli
edebilirsiniz.
Linkedinde reklam verebilmek için öncelikle Linkedine bağlı
kampanya yöneticisi adresine girip bir reklam hesabı oluşturmanız
gerekmektedir. Daha sonra tıpkı diğer reklam alanlarında olduğu gibi
kampanyanızın amacını belirlemeniz gerekmekte. Bu aşamada marka farkındalığı,
değerlendirme kısmı ya da dönüşümlerden birini seçmelisiniz. Marka farkındalığı Facebook reklamlarındaki marka bilinirliği ile hemen hemen aynı anlama
gelmektedir.
Kampanyanızın amacını belirledikten sonra her reklam türünde
olduğu gibi bir hedef kitle belirlemeniz gerekmektedir. Hedef kitle belirlerken
oldukça dikkatli olmalı ve reklamınızın tam olarak kimlere ulaşmasını
istiyorsanız ona göre bir seçim yapmalısınız.
Hedef kitle seçiminden sonra reklam modeli belirlemeniz
gerekir. Linkedin de reklam modelleri 4 e ayrılır. Bu modeller, sponsorlu
içerik reklamları, metin reklamları, mesaj reklamları ve dinamik reklamlardır.
Sponsorlu içerik reklamlarında ana sayfada akışta görülen, ilgili metin ve
görsel içeriklerle zenginleştirilmiş reklamlardır.
Metin reklamları ise akışta görülmesinin haricinde profil,
şirket sayfalarının üstünde ya da yanlarında da gözükebilir. Bu sayede marka
bilinirliğiniz daha kolay bir şekilde artabilir. Ancak bu reklam türü metin
şeklinde olacağından eğer görsel bir reklam ile şirketlere ulaşmak istiyorsanız
sponsorlu içerik reklamları daha uygun olabilir.
Dinamik reklam çeşidi ise tamamen kişileştirilmiş bir reklam
çeşididir. Şablonlar aracılığı ile vermek istediğiniz mesajı verebilir tıpkı
bir internet sitesinde reklam veriyor gibi istediğiniz alandan hedef kitlenizin
karşısına çıkabilirsiniz.
Linkedinde reklam vermek kurumsal kişi ya da şirketlere
ulaşmak için oldukça etkili bir alandır. Ancak reklam maliyetleri de buna bağlı
olarak diğer reklam alanlarından yüksektir. Göz önünde bulundurulması gereken
bir gerçek ise belirlenen hedef kitleye daha etkin şekilde ulaşabilmek
mümkündür.