Reklam filmi bir kampanya süresince televizyon izleyicileri tarafından tekrar tekrar izlenmesi anlamına gelir. Reklamı yapılacak ürün herhangi bir markanın, herhangi bir malzemesi olabilir. İyi bir reklamda önemli olan reklam senaryosunun iyi olmasıdır. İyi senaryoya sahip olmayan reklamlarda herhangi bir malın alıcı bulması imkansızlaşır. Reklam senaryosu nasıl yazılır ve iyi bir reklam senaryosunda neler bulunur beraber inceleyelim.
-İyi bir senaryonun temeli ilgi çekici bir hikayedir. Ürünü satmak istiyorsanız ilk olarak ürün hakkında, ürünün kullanım alanlarına uygun bir senaryo bulmanız gerekir.
-Tüketiciyi merak ettiren, devamını sorgulayan ve detayları düşündüren bir fikir ve senaryo ilk andan itibaren hitap ettiği kitlenin ilgisini çekmiş demektir. Dikkat ettiyseniz aklınızda kalan reklamlar iyi markaların, kendini iyi anlatan ürünlerindendir.
-Reklam senaryosunda diyaloglar arasında bulunan tek bir cümle ise tüm hikayeyi özetler ve bir anlamda slogana dönüştürür. Bu dikkat çekici cümle günlük hayatta tekrarlanırsa ürün ve reklam başarılıdır. Aynı zamanda slogan ve reklam başladığında diyaloglar espriye dönüşmelidir. Bu şekilde bir reklam sonucunda marka gerekli yerini piyasada almış olur. Başarılı bir sloganla artık hep aynı reklam hatırlanacak ve marka kimliği pekiştirilerek toplumda yer edecektir.
-Reklam filmlerinde reklamı yazan senarist ya da editör, daha çok slogan üzerine yoğunlaşır. Reklam için önemli olan uygun sloganı bulmak ve diyalog haline getirebilmektir.
-Reklamcı yaptığı işte başarılı olmak için bazı ayırt edici özellikler kullanır. Her senarist veya editörün kendi tarzı ayrıdır ve iyi reklamcılar tarafından bu tarz hemen far edilir. Reklamcılar arasında bulunan metotlardan biri yaratıcı metottur. Yaratıcı metot; hayal kurabilmek, bunu gerçeğe uyarlayabilmek ve inandırıcı olabilmek gibi özellikler taşır. Kişi diğerleri tarafından izlenecek, takip edilecek bir başka deyişle etkili olacak reklamlar ortaya çıkarır. Birbirinden farklı türlerde ortaya çıkan bu reklamlar senaristin de tarzını ortaya koyacaktır.
Reklam senaryoları dikkat çekici içeriğe sahip ve özellikle
markanın özelliklerini anlatan türde olur. İyi bir reklamcı reklam filmini
hazırlamadan önce piyasa araştırması yapmalıdır. Piyasa araştırması yapmak,
reklamın hitap ettiği kitleyi belirler ve daha sağlıklı bir reklam süreci
geçmesine yardımcı olur.
İYİ BİR SENARYODA OLMASI GEREKENLER;
-Dikkat çekici slogan
-İyi bir hikaye
- Anlaşılır ve akılda kalıcı bir diyalog
- Ünlü ve tanınmış reklam filmi
yüzü
- Hareketli reklam karakteri oluşturma şeklinde sıralanabilir.