Gelişen teknoloji ile birlikte reklamlar artık sosyal
medyadan da verilmeye başlandı. Çoğu markanın ulaşmak istediği hedef kitlenin
sosyal medyada oluşu sosyal medya üzerinden reklam vermeyi mantıklı hale
getirmiştir. Özellikle İnstagram kullanan kişi sayısı oldukça fazla olduğu için
etkili bir şekilde verilen reklamların başarılı geri dönüşleri olmaktadır.
Sosyal medyada reklam üretmek için öncelikle etkili bir
görsel hazırlanmalıdır. Dikkat çekici ve göz alıcı bir görsel ile insanları
etkilemek daha kolay olacaktır. Bunun haricinde hedef kitle seçimi çok
önemlidir. Reklamınızın hangi yaş grubuna hitap edeceği, cinsiyet ve şehir
seçimi oldukça önemlidir. Hedef kitlenin yanlış seçilmesi reklamınızdan etkili
sonuç alamamanıza sebep olacaktır. Bu yüzden etkili bir reklam için en önemli
şey reklamın kime hitap ettiğidir.
Reklam görseli oluştururken genellikle herkes fotoğraf
tercih etmektedir. Ancak fotoğraflar çok kolay bir şekilde geçebileceğinden
insanların dikkatini çekme konusunda çokta etkili olmayabilir. Bunun yerine
video oluşturarak insanların reklamınızı daha uzun süre görmesini sağlayabilir
ve daha etkili sonuçlar alabilirsiniz. Video oluştururken reklamınızın geçerli
süreye uygun şekilde konumlandırmanız ve dikkat çekici yapmanız çok önemlidir.
Sosyal medya reklamlarında reklam konusu da hedef kitle için
bir o kadar önemlidir. Reklamın ne şekilde yapılacağı ve verilecek mesajın en
etkili biçimde verilebilmesi için özenle araştırma yapmalı ve ondan sonra
yapmalısınız. Sosyal medyada etkili bir reklam için bütçenizi iyi planlamalı ve
size en uygun şekilde daha fazla kişiye nasıl erişebileceğinizi öğrendikten
sonra işe koyulmalısınız.