Y羹kleniyor

E-POSTA PAZARLAMA NEDİR? NASIL YAPILIR?

Bir ürünü pazarlarken birçok yöntem karşımıza çıkmaktadır. Bu yöntemlerden biri de e-posta pazarlamadır. E posta pazarlama, ürün tanıtımı yapılacak olan markanın ya da kişisel ürünün, kampanyaları ya da bilgilendirmeleri doğrudan potansiyel müşterilerin e posta adresine göndermektir.

Markaların sıklıkla kullandığı bu yöntem işe yarayan bir yöntemdir. Genellikle bir ürün alırken kayıt oluruz ve e-mail adresimiz ile giriş yaparız. İşte o zamanlarda e-mail adresimiz markaların bünyesinde kayıt altına alınır ve özellikle yeniden pazarlama için oldukça sık kullanılan bir yöntem olarak karşımıza çıkar. Bu sayede daha önce sitenizden alışveriş yapmış olan kişilere tekrar ulaşarak onları indirim ve kampanyalarınızdan haberdar edebilirsiniz.

Araştırmalara göre e-mail adresini düzenli olarak kontrol eden %30-35’lik bir kısım mevcut. Bu da atılacak olan maillerin boşa gitmeyeceğini gösteriyor. Reklama gerek duymadan yapılan bu yöntem dijital pazarlama için oldukça önemli ve bir o kadar da maliyetsiz bir pazarlama yöntemidir. Ancak tabi ki bu yöntemi yaparken de dikkat edilmesi gereken birkaç husus vardır. Bunlar;

·         Hedef kitle: Mail atarken öyle herkese göndermek yerine hedef kitlenize uyan kişileri bulup onlara yönelik bir pazarlama stratejisi belirleyerek hareket etmek çok önemlidir.

·         Dikkat çekmek: Hedef kitlenizi belirledikten sonra bir diğer önemli konu da ilgi çekici bir başlık ile konuya girmektir. Çoğu insanın mailleri açmadan sildiği bir gerçektir. Bu yüzden ne kadar ilgi çekici merak uyandırıcı bir başlık ile mail atarsanız o kadar tıklanma olasılığınız artar.

·         E posta pazarlama yaparken kurumsal uzantılı mail adresleri kullanmak: Markanızı temsil etmek için ve attığınız maili okuyan kişinin sizi ciddiye alıp almamasının bir sebebi de kurumsal bir mail adresine sahip olmaktır.

 


SİZİN İÇİN ÖNERİLEN HABERLER