Bir ürünü pazarlarken birçok yöntem karşımıza çıkmaktadır.
Bu yöntemlerden biri de e-posta pazarlamadır. E posta pazarlama, ürün
tanıtımı yapılacak olan markanın ya da kişisel ürünün, kampanyaları ya da
bilgilendirmeleri doğrudan potansiyel müşterilerin e posta adresine
göndermektir.
Markaların sıklıkla kullandığı bu yöntem işe yarayan bir
yöntemdir. Genellikle bir ürün alırken kayıt oluruz ve e-mail adresimiz ile
giriş yaparız. İşte o zamanlarda e-mail adresimiz markaların bünyesinde kayıt
altına alınır ve özellikle yeniden pazarlama için oldukça sık kullanılan bir
yöntem olarak karşımıza çıkar. Bu sayede daha önce sitenizden alışveriş yapmış
olan kişilere tekrar ulaşarak onları indirim ve kampanyalarınızdan haberdar
edebilirsiniz.
Araştırmalara göre e-mail adresini düzenli olarak kontrol
eden %30-35’lik bir kısım mevcut. Bu da atılacak olan maillerin boşa
gitmeyeceğini gösteriyor. Reklama gerek duymadan yapılan bu yöntem dijital
pazarlama için oldukça önemli ve bir o kadar da maliyetsiz bir pazarlama
yöntemidir. Ancak tabi ki bu yöntemi yaparken de dikkat edilmesi gereken birkaç
husus vardır. Bunlar;
·
Hedef kitle: Mail atarken öyle herkese
göndermek yerine hedef kitlenize uyan kişileri bulup onlara yönelik bir
pazarlama stratejisi belirleyerek hareket etmek çok önemlidir.
·
Dikkat çekmek: Hedef kitlenizi
belirledikten sonra bir diğer önemli konu da ilgi çekici bir başlık ile konuya
girmektir. Çoğu insanın mailleri açmadan sildiği bir gerçektir. Bu yüzden ne
kadar ilgi çekici merak uyandırıcı bir başlık ile mail atarsanız o kadar
tıklanma olasılığınız artar.
·
E posta pazarlama yaparken kurumsal uzantılı
mail adresleri kullanmak: Markanızı temsil etmek için ve attığınız maili
okuyan kişinin sizi ciddiye alıp almamasının bir sebebi de kurumsal bir mail
adresine sahip olmaktır.